Odnosi z javnostmi
Namen predmeta
- Poglabljati znanja za razmejitev odnosov z javnostmi od drugih oblik trženjskega komuniciranja.
- Razviti sposobnosti načrtovanja, izvajanja in vrednotenja strategij odnosov z javnostmi.
- Spoznati študente s tehnikami in programi vodenja strateškega komuniciranja odnosov z javnostmi.
Vsebina predmeta
Opredelitev, izvor in praktiki odnosov z javnostmi
Temelji odnosov z javnostmi
- Javnosti podjetja
- Etični in pravni vidiki odnosov z javnostmi
- Komuniciranje in javno mnenje
- Mediji in odnosi z mediji
Proces ravnanja odnosov z javnostmi
- Definiranje problema
- Načrtovanje kampanj
- Izvedba kampanj
- Vrednotenje rezultatov
Praksa odnosov z javnostmi
- Pridobitno naravnane organizacije
- Vladne službe in politika
- Nepridobitno naravnane organizacije, zdravstvo in izobraževanje
- Gospodarske zbornice, poslovna združenja in sindikati
Krizni odnosi z javnostmi
Način dela pri predmetu in način ocenjevanja znanja
Predavanje: 1 skupina po 3 ure na teden
Seminar (3 ure na teden): Seminarji so namenjeni poglobitvi teoretičnih konceptov s primeri iz prakse (45 minut). Študenti v okviru seminarja pripravljajo projekt odnosov z javnostmi za konkretnega naročnika. Za potrebe projekta je del pedagoškega procesa izveden v obliki skupinskih konzultacij s študenti (45 minut). Skupine študentov projekte na koncu semestra ustno zagovarjajo pred naročnikom.
Elektronska klepetalnica: Študenti so razporejeni v skupine in v okviru le-teh sodelujejo v klepetalnici. Prek klepetalnice so možne tudi konzultacije v zvezi z oglaševalskimi projekti. Klepetalnica je ekvivalent 1 šolski uri seminarjev.
Končna ocena je sestavljena iz: pisni izpit (50 točk), seminarska naloga (45 točk), elektronsko delo s študenti (5 točk); skupaj (100 točk).
Posebni pogoji: točke dosežene pri sodelovanju v klepetalnici in s skupinskim projektom se upoštevajo v tekočem in naslednjem študijskem letu.
Pogoj za pristop k izpitu je opravljen seminar.
Ocenjevalna lestvica: Pozitivni rezultat od 60 - 100 točk; 60 - 67 (zd 6), 68 - 75 (db 7), 76 - 83 (pd 8), 84 - 91 (pdb 9), 92 -100 (odl 10).
Ustni izpit ob izraženi želji študenta.
Študijska in izpitna literatura
- Sietel, F.P.: The Practice of Public Relations, 9th ed. Engelwood Cliffs: Prentice Hall, 2004. XXXII, 568 str.
- Cutlip, S.M., Center, A.H., Broom, G.M.: Effective Public Relations. 8th ed. Engelwood Cliffs: Prentice Hall, 2000. XV, 588 str.